Usługa regeneracji przekładni kierowniczych

Usługa regeneracji przekładni kierowniczych

Choć uznaje się, że przekładnia kierownicza z założenia jest elementem o dożywotniej trwałości, w praktyce co około 200 do 400 tys. km powinna przejść regenerację, ponieważ mogą się w niej pojawić luzy. Dziury na drogach, nierówności, progi zwalniające i inne przeszkody mogą powodować szybkie zużywanie się podzespołów. Tyczy się to zarówno układu zawieszenia, jak i układu kierowniczego. Jednym z bardziej uciążliwych problemów mogą być luzy w przekładni kierowniczej (w maglownicy). Czy warto korzystać z regeneracji?

Decydujemy się na regenerację przekładni kierowniczej

regeneracja przekładni kierowniczych nowy sączZnajdująca się w samochodach przekładnia kierownicza jest narażona na częste przeciążenia pojawiające się w wyniku uderzeń pochodzących z przeszkód pojawiających się na drodze. Najbardziej niszczące są przeszkody pojawiające się na zakrętach. W sytuacji, kiedy koła są skręcone i dodatkowo dochodzi siła pionowa, przekładnia kierownicza może zużywać się znacznie szybciej. Ma to miejsce na przykład w czasie szybkiego najechania na krawężnik na skręconych kołach. Szybszemu zużyciu sprzyja także częste kręcenie kołami w miejscu, a także stosowanie dużych kół. Typowym objawem zużywania się maglownicy jest luz w przekładni, który jest odczuwalny na kole kierownicy. Należy jednak pamiętać, że zużycie jest procesem długotrwałym, przez co możemy się przyzwyczaja do zmniejszonej precyzji układu kierowniczego. Wiele osób zastanawia się nad tym, czy lepszym rozwiązaniem w takich przypadkach będzie wymiana czy regeneracja. Wymiana maglownicy na nową jest znacznym wydatkiem. Jeżeli zainteresowała nas regeneracja przekładni kierowniczych nowy sącz jest odpowiednim miastem do skorzystania z oferty. Możliwe jest także zamówienie przekładni regenerowanej i w zamian oddanie dotychczasowej, jaką posiadamy w swoim samochodzie. Pozwala to przede wszystkim na ograniczenie wydatków dotyczących montażu, co w przypadku profesjonalnych warsztatów znacznie podnosi ostateczną cenę pojazdu. Z tego właśnie powodu warto wszystkie te aspekty uwzględnić.

Koszt wykonanej regeneracji waha się w cenie od około 500 zł do 1000 zł. Jeżeli polega głownie na likwidacji luzów, będzie znacznie tańsza, niż przy typowych uszkodzeniach, -takich jak wycieki. Może być także uzależniony od rodzaju demontażu. Jeżeli nie jesteśmy w stanie zdemontować jej samodzielnie, konieczne będzie doliczenie do ostatecznej ceny kilkuset złotych za demontaż i montaż. Do demontażu bowiem niezbędne jest wykorzystanie podnośnika, dodatkowo wyjęcie mechanizmu może spowodować pewne trudności.