Porady dotyczące wyboru fotografa

Ślub to bez wątpienia jedno z ważniejszych wydarzeń w życiu każdej pary. Niemniej jednak, uroczystość ta należy także do jednej z bardziej stresujących pod kątem organizacji. Przygotowania do tego dnia trwają zwykle dość długo – kilka, kilkanaście miesięcy, natomiast wspominanie trwa przecież do końca życia. Nieocenioną pamiątką są zatem dobre zdjęcia, które upamiętniają te jedyne w swoim rodzaju chwile i oddają przeżywane emocje. Dlatego warto poświęcić dłuższą chwilę na zastanowienie się, jakiego fotografa wybrać na swój ślub.
Jak wybrać dobrego fotografa na ślub?
Zanim przyszła para młoda zacznie poszukiwania specjalisty, najpierw musi zastanowić się, jakie są ich oczekiwania co do zdjęć i współpracy z fotografem. Trzeba wybrać miejsce sesji: plener, czy wnętrze, dobrze się też zastanowić nad stylem zdjęć, czy preferowane są zdjęcia czarno-białe, czy w kolorze, a jeśli w kolorze to w jakich tonacjach. Jeżeli sesja ma odbyć się w plenerze, to jakim i czy musi mieć miejsce w dniu ślubu, czy też odbędzie się w terminie późniejszym, już na spokojnie, bez presji czasu. Ważne jest również ustalenie budżetu na ten cel, aby potem nie było rozczarowań i niespodzianek. Jeśli interesuje nas dobry fotograf z Torunia, warto rozpocząć poszukiwania od opinii znajomych, którzy na przykład niedawno brali ślub. Z pewnością mają już rozeznanie w tym temacie i chętnie podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz odpowiedzą na wszystkie nurtujące pytania. Można też poszperać w Internecie, przejrzeć blogi ślubne. Zaletą tej formy szukania jest natychmiastowa dostępność informacji i możliwość zapoznania się z ofertą wielu fotografów, obejrzenia portfolio w zaciszu domowym, w dogodnej chwili i ocenienie, który spełni oczekiwania młodych. W poszukiwaniu fachowca od fotografii ślubnej warto się również wybrać na targi ślubne organizowane co roku w różnych miastach Polski lub zajrzeć do pism branżowych i tematycznych. Po wyborze kilku kandydatów na fotografów ślubnych dobrze jest się umówić z nimi na rozmowę, aby zdobyć szczegółowe informacje, a przede wszystkim poznać przyszłego podwykonawcę. Ze zwykłej rozmowy można od razu wywnioskować, czy ma się do czynienia z profesjonalistą, doświadczonym zawodowcem, czy też z osobą, która w branży stawia dopiero pierwsze kroki. Przy rozmowie wstępnej warto wsłuchać się w rady i wskazówki oraz pomysły fachowca w sprawie organizacji dnia ślubu i wesela, gdyż jego podpowiedzi mogą być bardzo przydatne w stworzeniu pięknych zdjęć.
Dobry fotograf to z pewnością osoba o indywidualnym podejściu do klienta, tematu ślubu, a także otwarta na nowe doświadczenia i pomysły. Przy okazji uzgadniania szczegółów należałoby podpytać, czy kandydat ma pozwolenie na robienie zdjęć w kościołach (w niektórych jest ono wymagane). Istotne jest też to, co dokładnie wchodzi w skład usługi, oczywiście koszt usługi oraz termin realizacji pełnej usługi, a także inne szczegóły, np. czy po zleceniu możecie zamówić albumy/fotoksiążki i ewentualne odbitki dla rodziny i znajomych itp.