Dwumasa – naprawa i regeneracja

Dwumasa – naprawa i regeneracja

Dwumasa jest elementem, który służy do zapewnienia większej regularności obrotu silnika i pochłania uderzenia kolejnych eksplozji w cylindrach. Pełna nazwa koło zamachowe dwumasowe, ponieważ gromadzi energię kinetyczną i bezwładność. Wraz z rozwojem wysokoprężnych silników, a ostatnio silników 3-cylindrowych, zastosowanie dwumasowych kół zamachowych zostało rozszerzone w celu zmniejszenia drgań własnych tego typu mechaniki. Są skuteczne w poprawie płynności działania, ale są bardziej delikatne, a przede wszystkim drogie.

Gdzie znajduje się dwumasowe koło zamachowe?

regeneracja dwumasyZnajdziesz ten komponent między silnikiem a skrzynią biegów. Wiele osób na pewno wie, że najgorsze naprawy to te, które mają miejsce głęboko w samochodzie. Koło zamachowe dwumasowe ma obecnie większość samochodów oznaczonych TDI. Warto skupić się na jego stanie, zwłaszcza jeśli kupuje się używany samochód. Jego stan zależy od sposobu, w jaki samochód był używany przez poprzedniego właściciela. Wykrycie błędu w dwumasowym kole zamachowym nie jest trudne, jeśli wie się, do czego służy i jak ten element działa. Pierwszą rzeczą, którą należy wiedzieć, jest to, że jest to element, który pochłania wibracje silnika, aby chronić inne elementy i zapewnia, że samochód ma płynną i wygodną obsługę. Kiedy już się to zrozumie, łatwo założyć, że kiedy dwumasa przestanie działać prawidłowo, symptomy, które będą zauważalne, to nadmierne wibracje i hałas. Można przedłużyć żywotność dwumasy, minimalizując wibracje między silnikiem a skrzynią biegów. Dla kierowcy oznacza to łagodną pracę ze sprzęgłem podczas zmiany biegów i uruchamiania. Nawet przy najmniejszym użyciu dwumasowe koło zamachowe nie stanie się nieśmiertelne, ponieważ jest to materiał eksploatacyjny. Mając czynienia z wymianą, jako dobry pomysł można uznać tańszy zestaw ze zwykłym kołem zamachowym. Ale to nie tłumi wibracji, a w niedługim czasie wystąpi inwestowanie w nową skrzynię biegów. Regeneracja dwumasy powinna być przeprowadzona profesjonalnie. Zaleca się wymianę kompletnego zestawu sprzęgła na dwumasowe koło zamachowe. W każdym razie mechanik musi go zdemontować aby uniknąć przyszłych wydatków. Jego cena jest znacznie niższa niż koło zamachowe.

Warto pomyśleć o tym przy wyborze samochodu, ponieważ ceny różnią się w zależności od modelu i marki. Ogólnie rzecz biorąc, te, które mają najlepszą trwałość, są zwykle droższe, a najniższa jest związana z niższą jakością. Jednak w każdym przypadku czas życia zamachowego koła dwumasowego zależy od sposobu obsługi samochodu.