Agencja reklamowa – kilka pomysłów na kreatywne publikacje

Agencja reklamowa – kilka pomysłów na kreatywne publikacje

Kiedy Robert Rose użył sformułowania „Content first!” niemalże wszyscy zapragnęli chwycić za pióra i długopisy, jednak o wyznacznikiem dobrych treści nie jest ich ilość, ale rzeczowość i jasny, konkrety przekaz. Tutaj liczy się spójność, fakty i przede wszystkim oryginalna forma. Często nawet klasyczne formy promocji reklamy i klarowny przekaz sprawiają, że mamy szansę dotrzeć do odbiorcy lepiej niż przy zastosowaniu nawet najbardziej nowoczesnych narzędzi.

Content first – jak tworzyć wartościowe treści reklamowe?

agencja reklamowa - poznańSektor mediów i rozrywki to obecnie jeden z najintensywniej rozwijających obszarów na rynku reklamy. Szacuje się, że jego średnioroczna stopa wzrostu to około 3,5%, a do końca 2022r. wartość ta ma szanse zbliżyć się do progu 15%. Wniosek- poszukiwanie nowych możliwości i technik projektowania reklamy na rynku e- commerce. Tworząc treści w pierwszej kolejności skoncentrujmy się na zdefiniowaniu jednej lub kilku grup docelowych, do których będziemy adresować nasze publikacje. Pamiętajmy, że głównym celem contentu jest przede wszystkim edukacja odbiorcy, dlatego zadbajmy o odpowiedni dobór sformułowań do konkretnych użytkowników. Spróbujmy wyobrazić sobie naszego odbiorcę, utożsamić się z jego potrzebami i oczekiwaniami i na tej podstawie przygotujmy „topical authority” adekwatne do danego zagadnienia. W myśl zasady Pareto 20% dobrych treści generuje około 80% przychodów, dlatego jeżeli na naszej stronie posiadamy kilka tzw. evergreenów, czyli tekstów, które wciąż świetnie sprawdzają się pod względem jakości postarajmy się wykorzystać ich potencjał w kreatywny sposób, np. tworząc krótkie pokazy slajdów, infografiki lub gifografiki, które bez wątpienia przykują uwagę każdego użytkownika. Jeżeli interesuje nas agencja reklamowa – Poznań wyróżnia się w branży marketingowej dużą przewagą pod względem optymalizacji działań SEO dla firm oraz zwiększaniem zasięgów poprzez współpracę z tzw. małymi influencerami. Dzięki zbudowaniu zespołu kilku mniejszych ambasadorów marki możemy z powodzeniem rozbudować swoją sieć zasięgu w sposób porównywalny do współpracy ze znanym blogerem lub innym przedstawicielem mainstreamu.

Spróbujmy poszukać potencjalnych ambasadorów wśród osób biorących aktywny udział w życiu bloga firmowego, fun page’a lub udzielających się na profilu organizacji. Dzięki temu zyskujemy pewność, że nasz influencer od podszewki zna ideologię firmy i w znacznym stopniu identyfikuje się z prezentowanymi przez nią wartościami, co przełoży się na efektywne promowanie treści reklamowych.